یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۵:۵۳:۳۵پایگاه اطلاع رسانی نیروی دریایی ارتش

جایگاه ارتش باید برای مردم تبیین شود

باشگاه خبری فراساحل: امیر دریادار افشین رضایی حداد، ارتش را از پایه های پیروزی انقلاب عنوان و خاطرنشان کرد: ارتشیان چون از پیکره کشور و جنس مردم بودند می‌دانستند نظام جمهوری اسلامی چیست و دنبال چه چیزی است و برای پیروزی آن تلاش زیادی کردند. فرمانده ناوگان شمال یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب ارتش وارد مرحله جدیدی شد و بدخواهان دست به دست هم دادند تا انقلاب را از مسیر خود خارج کنند .وی افزود: برای بدخواهان بهترین هدف ارتش بود و تلاش زیادی کردند ارتش را بد جلوه دهند و منحل کنند و امام راحل در آن زمان احساس خطر کرد و تلاش نمودند تا دشمن موفق نشود .فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی تصریح کرد: امام ارتش را شجره طیبه خوانده و از آن پشتیبانی کردند و برای حفظ آن کوشیدند چرا که می‌دانستند در شرایط آن زمان، ارتش تنها ضامن حفظ نظام است. وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که عده ای دنبال حذف ارتش و عده ای در داخل در حال تضعیف ارتش بودند امام راحل فرمان تاسیس عقیدتی سیاسی را به پیشنهاد آیت الله خامنه‌ای دادند و روحانیت در کنار ارتش قرار گرفت و توطئه ها خنثی شد. امیر دریادار رضایی حداد، علاوه بر رزم قدرتمند، اسکورت ناوگان‌های تجاری به منظور تامین مایحتاج مردم را از بزرگترین افتخارات نیروی دریایی عنوان و تاکید کرد تلاش‌های دلاورمردان ارتش باید به خوبی برای مردم بازگو شود . وی ارتش ایران را سازمانی مردمی برای حفظ انقلاب و حاکمیت کشور عنوان و تصریح کرد: طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته مردم ارتش را از پاکترین و محبوبترین سازمان‌های کشور می‌دانند.
فرمانده ناوگان شمال گفت: عقیدتی سیاسی برای نشان دادن جایگاه ارتش همت زیادی داشته است و باید این مساله با قوت ادامه پیدا کند. وی یادآور شد: رهبری در سخنان اخیرشان به جنگ نرم اشاره و تصریح کردند دشمن زمانی که دریافت عوض کردن نظام جایگاهی ندارد به فکر استحاله نظام افتاده و می‌کوشد هدف‌ها، باورها و کیفیت زندگی مردم را عوض کند. امیر دریادار رضایی حداد با بیان این که هدف دشمن از سویی مسئولان و از دیگر سو مردم است گفت: مسئولان در ارتش آماج حملات مورد نظر دشمنان هستند و نیاز است به شکل مناسب آگاهی پیدا کنند. فرمانده ناوگان شمال تاکید کرد: عقیدتی سیاسی با برنامه‌هایش کار آگاهی‌رسانی را به نحو احسن انجام می‌دهد. وی با اشاره به این که دشمن برای جوانان نیز برنامه های زیادی دارد افزود: عقیدتی سیاسی با برنامه های خوب فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی در خانواده‌ها و برای جوانان تلاش می کند .
در ادامه این مراسم جاوید چاووشلو از بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی به بیان خاطراتی از هفتم آذر و نبرد ناوچه های ایرانی با نیروی دریایی عراق و انهدام تجهیزات دشمن و به شهادت رسیدن نیروهای غیور ایرانی پرداخت. حجت الاسلام کشاورز رئیس عقیدتی سیاسی ناوگان شمال نیز در ادامه این مراسم به تاریخچه شکل‌گیری این نهاد اشاره و خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ابتکار حضرت آیت الله خامنه ای، فکر ایجاد نهادی فرهنگی اسلامی در ارتش شکل گرفت و اصول حاکم بر آن بررسی و تدوین شد. حجت الاسلام حسن کشاورز اظهار کرد:حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا صفایی که در آن زمان در مدرسه عالی شهید مطهری، ضمن داشتن مسئولیت اعزام مُبلغین به سراسر کشور، پاسخگوی مسائل نظامیان نیز بود و کارهای ارتش به ایشان ارجاع داده می‌شد، در ستاد مشترک ارتش استقرار یافت و حضرت آیت الله خامنه ای نیز که در آن زمان عضو شورای انقلاب بود، طی حکمی دستور ادامه کار در زمینه طرح سیاسی ایدئولوژیک در ارتش و اقدام های لازم برای پیاده کرده آن را صادر فرمودند. وی خاطرنشان کرد: در تاریخ 24 مهر ماه 1358 این طرح در شورای انقلاب مطرح و تصویب شد و با این حرکت، اولین گام در جهت قانونی شدن نهاد عقیدتی سیاسی در ارتش برداشته شد. حجت الاسلام کشاورز با قدردانی از حمایتهای امیر فرماندهی منطقه چهارم اظهار کرد: اگر پشتیبانی‌های مادی و معنوی فرماندهان نیرو نباشد، عقیدتی سیاسی در رسیدن به برنامه‌های فرهنگی ناکام می‌ماند. در خاتمه مراسم از بازنشستگان نیروی دریایی و تعدادی از فعالان سازمان عقیدتی سیاسی نیروی دریایی تجلیل بعمل آمد.
براساس ماده 14 قانون آجا، ارتقای بینش دینی و سیاسی کارکنان ارتش، ارائه آموزش های عقیدتی و سیاسی، انتشار نشریات، کتاب ها و دیگر محصولات فرهنگی و هنری، نظارت بر حفظ و اجرای موازین اسلامی و انجام کلیه وظایف روابط عمومی در ارتش بر عهده سازمان عقیدتی سیاسی است. 24 مهر ماه سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.



  کد خبر : 724
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
  پایگاه اطلاع رسانی نیروی دریایی ارتش

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :